cs sk en de

Monitoring-serverů.cz

Přihlášení

Registrace

Novinky

12. října 2022
+ v rámci aktualizace infrastruktury máme novou IP serveru pro ověřování výpadků: 37.139.12.159. IP hlavního měřícího serveru zůstavají 95.168.192.72, 95.168.192.195.

1. září 2021
+ dne 9.9. mezi 00:00 a 05:00 bude v rámci serverovny přesunut měřící server. Očekávejte výpadek měření v délce cca 1,5 hodiny a nebude fungovat ani web.

11. června 2020
+ máme nové číslo účtu: 1688672001/5500

14. září 2018
+ z důvodu bezpečnostní aktualizace proběhne restart serveru v úterý 18.9.2018 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 60 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

14. února 2018
+ z důvodu bezpečnostní aktualizace proběhne restart serveru v pátek 16.2.2018 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 60 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

7. srpna 2017
+ z důvodu bezpečnostní aktualizace proběhne restart serveru ve středu 9.8.2017 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 60 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

6. ledna 2017
+ ze zatím neznámých příčin přestalo fungovat ověřování DNSSEC od cca 3:00 do 11:30 na doménách vedených u Forpsi (v noci u nich probíhaly změny na DNS serverech), čímž docházelo k hlášení výpadků. Situaci vyhodnocujeme a budeme kontaktovat všechny ovlivněné zákazníky.

25. listopadu 2016
+ z důvodu kritické chyby v Linuxovém jádru proběhne bezpečnostní restart serveru v úterý 29.11.2016 v 23:55. Odhadovaný čas nedostupnosti je 30 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

22. února 2016
+ z důvodu kritické chyby v Linuxovém jádru proběhne bezpečnostní restart serveru ve středu 24.2.2016 v 8:00. Odhadovaný čas nedostupnosti je 20 minut. Během této doby nebude fungovat měření ani web.

30. července 2015
+ náš poskytovatel připojení měl velký výpadek konektivity. Měření v čase od cca 15:30 do 17:00 byla nefunkční a mohlo docházet k falešným hlášením výpadků. Za komplikace se omlouváme.

31. března 2015
+ pro větší bezpečnost jsme zavedli SSL šifrování.

7. srpna 2014
+ nový měřící bod. Měření je nyní prováděno z těchto IP: 95.168.192.72, 95.168.192.195, 37.9.170.232.

11. dubna 2013
+ adresy ve statistikách se řadí podle pořadí určeného ve přehledu adres.

25. září 2012
+ na nově přidané stránce Statistiky lze zobrazit přehled dostupností pro všechny adresy za poslední rok.

24. září 2012
+ přidali jsme nový měřící bod s IP 188.40.28.162

10. září 2012
+ v Nastavení lze nyní zvolit, zda chcete, aby Vám přišlo kromě emailu i SMS upozornění o docházejícím kreditu.

23. srpna 2012
+ na stránce Akt. dostupnost je nyní v posledním řádku uváděná průměrná dostupnost ze všech měření.

17. května 2012
+ pokud z jakéhokoliv důvodu nechcete zobrazovat URL měření v grafech, lze nyní v rozšířeném nastavení vybrat zobrazování jména měření místo URL

23. dubna 2012
+ počítání timeout je nyní za celou dobu měření stránky. Dříve bylo při nastaveném timeout 5s umožněno 5s na připojení a 5s na zpracování stránky, takže se i celkových 10s vyhodnotilo jako v pořádku. Od dnešního dne je to bráno jako výpadek.

16. dubna 2012
+ změnili jsme server pro testování z USA, nová IP adresa je 184.173.83.138

25. března 2012
+ přidali jsme nově možnost vynechat měření. Tato funkce se velmi hodí, pokud víte, že vždy v konkrétní časový úsek není měřená adresa dostupná a nechcete, aby se tím znehodnocovaly statistiky.

10. ledna 2012
+ snažíme se neustále zlepšovat. Přidali jsme nový měřící bod, který má IP adresu 93.99.200.6

31. října 2011
+ v rámci zkvalitňování služeb jsme přidali další telefon pro posílání upozornění o výpadku. Můžete si přidat do kontaktů nové číslo 777 111 311.

1. září 2011
+ spuštíme nový design stránek. Sledujte nás na Facebooku a Twitteru.

22. července 2011
+ máme nové IP adresy, ze kterých se provádí monitoring: 95.168.192.196 a 95.168.192.197

13. června 2011
+ možnost nastavení nezasílaní upozornění ve vybrané dny

15. května 2011
+ možnost platby kartou bez poplatku za zpracování transakce

Reklama

Chcete si server spravovat na dálku sami? Zkuste dedikovaný server, pokud chcete pouze zajistit místo v serverovně - server hosting je Vám k dispozici! Profesionální správa serveru - managed server od Superhosting.cz.

Často kladené otázky (FAQ)

Co tato služba vlastně dělá?

V daném intervalu změří dostupnost Vaší stránky a zapíše si výsledek. Ty se potom zobrazují ve statistikách, lze posílat výpadky e-mailem atd.

Co se stane v případě výpadku měřícího serveru nebo výpadku "po cestě"?

V případě výpadku zkoušíme měřit stránku ještě ze 2 dalších serverů různě po internetu (v ČR). Pokud se ze všech naměří "nedostupno", prohlásí se výsledek měření za výpadek. Pokud by náhodou došlo u měřícího serveru k výpadku připojení k internetu, k měření vůbec nedojde - je to samozřejmě v každé chvíli hlídáno.

Jaký je rozdíl mezi absolutní a běžnou dostupností?

Absolutní dostupnost je matematicky přesné číslo - mám počet výpadků (za nějakou dobu) a mám počet měření. Pokud je podělím, získám hodnotu dostupnosti po celou měřenou dobu.

Běžná dostupnost vychází z absolutní dostupnosti, ale zohledňuje několik věcí - dává jim různou váhu:

Jaké typy měření nabízíte?

Nabízíme 19 typů měření, viz rubrika služby.

Co získám přechodem na rychlejší měření?

Především je to častější měření, které umožňuje lépe analyzovat dostupnost a hlavně vás mnohem dříve upozorní na výpadek.
Kromě toho můžete měřit spoustu jiných služeb než jen webový server, viz služby.

Pro rychlejší měření se automaticky zobrazují i odezvy stránky, budete tedy moci přesně určovat nejen kdy byl server nedostupný, ale i jak se jevil zatížený.

Jak přejít na placené měření?

Předplatíte si u nás nějaký kredit, ze kterého vám budeme cenu za služby odečítat. Jak zaplatit se dozvíte v sekci Kredit po přihlášení. Po dobití získáte přístup ke všem funkcím systému.

Jaký je rozdíl mezi HTTP (head) a HTTP (get)?

Rozdíl je v typu požadavku. Nejčastěji se při požadavku na stáhnutí stránky používá HTTP příkaz GET. Znamená to, že se vyšle požadavek na stažení stránky s hlavičkou i vlastními daty, tj. vlastní stránkou. Jenže ta samotná data jsou pro změření většinou zbytečná a jen zatěžují linku, potažmo zvyšují traffic. Stav se totiž pozná už z návratového kódu hlavičky, popř. z toho, jestli vůbec server něčím odpoví. Proto na 99% měření HTTP serveru stačí posílat pouze požadavek HEAD a tuto metodu zde také preferujeme.

Nicméně je pravdou, že některé podivně nastavené servery na požadavek HEAD vůbec neodpoví. Proto je zde možnost i měření pomocí požadavku GET.

Totéž platí u HTTPS. Více informací naleznete ve specifikaci HTTP.

Jak dlouho se uchovávají výsledky měření?

U všech měření 1 rok, u 10 minutových 3 měsíce.

Jak ve statistikách poznám vašeho robota a z jaké IP adresy přichází?

Měření probíhá primárně ze serverovny firmy SuperHosting, tedy z adresy 95.168.192.72 nebo 95.168.192.195. V případě nedostupnosti z této adresy se to pak zkouší ještě z několika dalších strojů jinde.
Robot při měření dostupnosti posílá User-Agent "KyblUptimeMonitor v1.1 (http://www.monitoring-serveru.cz, SuperNetwork, crawl)".

Mám jiný dotaz, kde se můžu zeptat?

Můžete nás kontaktovat na e-mailu. Všem zákazníkům je dostupná i telefonická podpora.

© 2006-2024 SH.cz s.r.o.

Doporučujeme: SuperHosting.cz | CDN77.com